Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z ważnym społecznym przekazem i wskazówkami.
A ile czasu spędza Twoje dziecko przed ekranem…, każdym ekranem?
Wychowujemy pokolenie dzieci urodzonych w epoce urządzeń ekranowych i nowych technologii. Ekrany dają wiele możliwości i mogą pozytywnie stymulować mózg, ale używane w nadmiarze mogą negatywnie wpływać na rozwój i zdrowie dziecka oraz relacje rodzinne.
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę wraz z partnerami, Fundacją Orange oraz Facebook Polska startują z kampanią „Zadbaj o dziecięcy mózg” i promują domowe zasady ekranowe. Kampanię przygotowała agencja BBDO Warszawa.
Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na potrzebę zachowania równowagi w korzystaniu z wszelkich urządzeń ekranowych przez dzieci oraz uważnego towarzyszenia dziecku i spędzania z nim czasu. Fundacja proponuje rodzicom wprowadzenie do codziennego życia tzw. domowych zasad ekranowych, czyli zbioru reguł dotyczących sposobów i czasu korzystania z ekranów. Zasady pomagają zadbać o prawidłowy rozwój mózgu dziecka, uczą uważności i równowagi między aktywnościami online i offline oraz mogą pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne.
Na potrzeby kampanii powstał film przedstawiający historię dziecięcego mózgu, który niepostrzeżenie wchodzi w fascynującą relację z ekranami, która z czasem okazuje się szkodliwa.
- Puenta filmu pokazuje, co każdy rodzic powinien zrobić i na co zwrócić uwagę, aby jego dziecko nie wpadło w pułapkę nadmiernego korzystania z ekranów. Pokazujemy, że ekrany nie są złe, ale zbyt wcześnie udostępniane dzieciom i wykorzystywane bez umiaru mogą być zagrożeniem dla ich rozwoju i zdrowia – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Platformę kampanii stanowi strona domowezasadyekranowe.fdds.pl, na której rodzice znajdą szczegóły na temat zasad korzystania z ekranów w rodzinie oraz porady, jak je wprowadzić w życie. Komunikacja kampanii „Zadbaj o dziecięcy mózg” obejmuje 3-minutowy film, 30-sekundowy spot telewizyjny, 8-sekundowe spoty do internetu oraz materiały graficzne, które wykorzystywane będą w social mediach i działaniach PR. Kampania startuje 27 sierpnia.
Za pomysł, koncepcję kampanii, kreację i realizację filmu, spotów, dedykowanej strony internetowej oraz visuali odpowiada agencja BBDO Warszawa w składzie – Anna Myślińska, Joanna Cichalewska, Kamil Redestowicz i Ievgen Vietrov. Film i spoty zostały wyprodukowane w studio Makata, spot reżyserował Karol Kołodziński a w filmie udział wzięli Joanna Orleańska i Andrzej Deskur. Za postprodukcję był odpowiedzialny Televisor a za udźwiękowienie - studio Juice. W planowaniu i pozyskiwaniu mediów wsparł Fundację dom mediowy Zenith.
O Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę dąży do tego, by wszystkie dzieci miały bezpieczne dzieciństwo i były traktowane z poszanowaniem ich godności i podmiotowości. Chroni dzieci przed krzywdzeniem i pomaga tym, które doświadczyły przemocy, by znały swoje prawa, wierzyły w siebie i cieszyły się życiem. Wspiera rodziców i opiekunów w ich drodze do dobrego rodzicielstwa, a także profesjonalistów na co dzień pracujących z dziećmi. Wszystkie działania Fundacji łączy jedno: chronimy dzieci i dajemy im siłę – każdego dnia.
Biuro prasowe fundacji: media.fdds.pl