mBank ma bardzo silną pozycję wśród młodych Klientów. Od kilku lat sukcesywnie buduje komunikację opartą na obserwacjach ich świata i ważnych dla nich momentów, dzięki czemu powstały m.in. emocjonalne filmy podkreślające wyjątkowość rocznika, który właśnie wkraczał w dorosłość.
W tym roku mBank postanowił pójść o krok dalej i z okazji 18. urodzin dać młodym ludziom wyjątkowy prezent - utwór muzyczny przygotowany specjalnie dla nich przez GrubSona, jednego z najciekawszych polskich artystów hip hopowych.
Celem kampanii „Rocznik 2002” jest pokazanie wchodzącym w dorosłość osiemnastolatkom, że mBank rozumie ich potrzeby, wie co przeżywają i trzyma za nich kciuki w obliczu nowych możliwości, które się przed nimi otwierają, tworząc przy tym produkty, które dopasowane są do ich potrzeb.
Kampania ruszyła 24 stycznia i potrwa do końca bieżącego roku. Działania zostały oparte na wykorzystaniu kanałów digitalowych, w tym social mediów, w których pojawią się pełny utwór wraz ze skrótami (6, 10, 15 sek.).
Autorami utworu są:
- Słowa: Tomasz „GrubSon” Iwanca
- Muzyka: Bartosz „Brk” Kochanek, Tomasz „GrubSon” Iwanca
- Producenci wykonawczy: Christopher Sulenta, Magdalena Niestryjewska
- Producent fonogramu: Jaguarec
- Mixed & mastered: Michał Baj (Eprom Sound Studio)
Koncept i produkcja:
- Reżyser: Filip Bartczak (Papaya)
- Producent Banana Split: Ewa Jacuta
- Agencja: Energy BBDO
- Skrypt / koncept kreatywny Energy BBDO: Michał Włodarczyk, Paweł Cholewa
- Account Energy BBDO: Renata Gerek
- Producent Energy BBDO: Joanna Cichalewska-Piwek
- Dom produkcyjny: Banana Split
- Kierownik produkcji: Magda Przeździak
- DOP: Tomasz Ziółkowski
- Kostiumy i stylizacja: Kas Kryst
- Scenografia: Justyna Bugajczyk
- Studio postprodukcyjne: Coloroffon
- Studio dźwiękowe: Halo
Link do strony z pełną wersją teledysku: mbank.pl/2002
BBDO WWA jest częścią BBDO Worldwide, jednej z najbardziej utytułowanych sieci agencji reklamowych na świecie. W Polsce markę reprezentują trzy podmioty: BBDO Warszawa, Energy BBDO oraz Molecular BBDO. Grupa specjalizuje się w komunikacji marketingowej 360. W 2018 r. zdecydowanie wzmocniła swoje kompetencje w obszarze digital i e-commerce, tworząc Molecular BBDO – globalny hub świadczący usługi doradcze, technologiczne i produkcyjne e-commerce dla klientów z Polski oraz dla całej sieci BBDO Worldwide. W 2019 r. polskie BBDO znalazło się w gronie najefektywniejszych agencji 20-lecia SAR Effie Awards Poland.