Jury 22. edycji Effie Awards przyznało 27 brązowych, 25 srebrnych i sześć złotych statuetek najbardziej efektywnym kampaniom reklamowym przeprowadzonym w Polsce.
Miano najefektywniejszej agencji otrzymała McCann Poland, agencji mediowej - Starcom, a marketera ex aequo Grupa Maspex i McDonald's. Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii: Random (klient: Storytel, agencja: McCann Poland, w dwóch kategoriach: Branded Content i Kultura i Rozrywka), Rozwój aplikacji lnpost Mobile (InPost), Stop kobietobójstwu! (Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film), "Kolorowy wiatr" na nowo (BBC Studio Polska, Digital Kingdom) i "Maestro - wszystko czego chcesz od burgera" (McDonald's, DDB Warszawa, OMD).
W trakcie tegorocznej odsłony Effie Awards przyznano 58 nagród. Maciej Herman, przewodniczący jury i dyrektor zarządzający firmy Wedel, podkreślił, że działania marketingowe to nie tylko kwestia zysku i efektywności, ale również próba zmiany otaczającej nas rzeczywistości. Zwrócił też uwagę, że po raz pierwszy w historii przyznano wyróżnienia w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku, która skupia się na nowatorskich działaniach i wykorzystywaniu nowych technologii w działaniach marketingowych. Nagrodę tę otrzymały aplikacja InPostu, oraz platforma "LAB — Digital Shelf Management" Molecular BBDO. Najbardziej efektywnym domem mediowym 2021 roku został Starcom, na drugim miejscu znalazł się Spark Foundry, a ostatnie miejsce na podium zajął Wavemaker. Wśród agencji zwycięzcą okazała się McCann Poland, drugie miejsce otrzymała DDB Warszawa, a trzecie ex aequo BBDO Warszawa oraz Publicis Worldwide. Co ciekawe, wśród marketerów na trzech pierwszych miejscach znalazło się aż siedem firm. Na pierwszym były to Grupa Maspex i McDonald's. Drugie miejsce otrzymały: BLIK (Polski Standard Płatności), Lego, Mastercard i Storytel. Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Żywiec.
Powyższy materiał uzyskaliśmy dzięki uprzejmości redakcji PRESS i autora - Kacpra Peresady. Dziękujemy.